Det är tidigt in på veckan, men jag vill ändå dokumentera något som hände idag. Klassen "Global Health" är som mina nära & kära förstått inte särskilt underhållande. Jag jag lärt mig massor- men att tre lektioner i rad lyssna på powerpoints med inspelade manus där man hör ungefär 1/3 av det som sägs.. Blir lite trist i längden. Nämnas bör att lektionerna är 3 timmar, och att vi ofta sitter två hela grupper i ett stängt rum (=ingen fräsch luft=huvudvärk) och fördragna fönster. Kombinera detta med en lärare som inte vet någonting säkert så har ni en bild av det hela! Och med den bilden så förstår ni nog att man under dessa timmar är ganska lättroad! ;) 
Vad som hände idag: under den fjärde, och sista uppspelningen var det inte många som kände sig alerta, så när en tjej, kanadensare, mitt i allting byter till en brittisk dialekt, så bryter hela klassen (1+1 grupp) ut i skratt. Det var så himla roligt! Läraren var inte så underhållen, men det fick oss alla att orka igenom sista halvtimman av vår sista klass! Jag fick nästan lite separationsångest när jag satt där och skämtade med Jac, när man kände sig lite hemma där. Allt var bara så enkelt och naturligt en stund, och det uppskattade jag extra mycket idag. Dagarna är räknade, hemresan är läskigt nära... 
Vi tog förresten bussen till Hillside Mall för att handla på Thrifty Foods.. Testar allt kanadensiskt nu innan vi lämnar landet. :D

Kommentera

Publiceras ej